Tuesday 4 September 2012

my besday


Sep.2..ahad..ia datang lagi buat sekian kali..setahun lagi usia ku menapak dan ini bermakna setahun lagi usia ku berkurang..Usia bagi ku adalah satu garisan dari titik mula menuju ke titik akhir...dan disitu penamat kehidupan...
Aku benar-benar keletihan mana taknya menempuh 5 jam perjalanan dari kuantan ..sempat jugak kami picnic dicerating bersama ipar duai..rata-rata aku amat senang dengan mereka ..mereka dapat menerima aku dalam keluarga ini...selain sifat hormat mereka kepada aku...mungkin status en.somi dalam keluarga mereka..dan terus terang aku senang dengan mereka...keletihan menyebabkan aku lena awal sekitar jam 10.30 malam...aku bermimpi aruah hubby datang membawa sekuali besar lauk daging..nampak amat sedap macam inti kebab..ada bawang besar, tomato dan daun bawang..siap dimasaknya..ni untuk jee katanya..lantas memeluk aku..tapi aku hairan mengapa tangan aruah lebih satu?ada 5 tangan termasuk tangan  aku kat pinggang..dalam kehairanan aku terjaga..disebabkan bunyi talipon dari adik nak wish hepi besday tuk mak tersayang..jam tepat pukul 12.00.. lama aku termenung..aruah, walaupun sudah dialam baqa masih lagi meningati hari lahir aku..ya lah seperti selalu bila hari lahir aku atau anak-anak kami akan makan diluar ramai-ramai..selain kek untuk mereka yg sambut besday...sayu hati aku...walaupun jasad aku sudah berpindah tangan tapi aruah masih lagi mengingati aku...tidak lama selepas itu along pula dengan sms berjela membuat air mata aku mengalir tanpa sedar...itulah anak..bukan hadiah yang aku minta..cukup sekadar mengingati hari-hari istimewa dalam hidup aku..selagi nafas ini masih lagi aku hela..tahun depan entah dapat ke lagi aku tatapi sep 2 ini...kepada anak-anak aku yg tidak pernah lupa akan tarikh keramat ini mak ucapkan jutaan terima kasih..mereka sentiasa mengingati tarikh lahir ibunya...!!!

No comments:

Post a Comment