Sunday 1 April 2012

April 2012


selesai solat subuh disebabkan hujan aku menarik "gebar lagi".hahaha hujan..apalagi sambunglah buat mata segaris...zzzzz..sempat aku bermimpi dah siap-siap nak ke opis dengan pakaian purple sedondon..tiba-tiba bila nak sarung kasut ..aku terfikir..kan hari ini 2 April..aku dah tak perlu keopis??pelik!! rupanya mimpi pun terigau-iagau akan rutin selalu bila hari isnin...dah tak dah!...semua tu tinggal kenangan aja...
...Aku tak pernah rasa setenang hari ini..aku rasa bebas..bebas dari rutin harian ku..ke opis...kerja..meeting...melulus itu ini..tandatangan surat..melayan kerenah mak-mak dan pak-pak bahagian,unit..kini aku bebas..terasa santai dan tenang sekali aku hari ini..cukup bulan dua pencen masuk..tapi aku kena ingat ..aku masih punya perbelanjaan besar untuk 3 anak-anak..hutang kereta, rumah..semua nak kena hadapi...tapi hari  ini aku rasa cukup seronok...otak aku blank..tak fikir apa-apa dah...cuma rindu pada En.Somi yang jauh dimata...
Kuala Lumpur tenang setenangg hati aku...walaupun ditengah-tengah kota suasana taman ni bila pagi hari.sunyi sepi..kedudukan didepan sekolah agama tidak begitu hingar bingar..santai..
aku mengerjakan solat dhuha..tidak perlu tergesa-gesa seperti diopis..relaks..itu janji ku..ke dapur buat apa yang patut...bertanya khabar "anak-anak" diopis dan ternyata semua bermuran durja..penghabaran yang kawan rapat opis ..wak raman juga berjaya bertukar ke JPJ Seremban sedikit sebanyak meninggalkan kesan pada JPJ KL ..dimana dia juga orang harapan Big bos.. semuanya down bila aku undur diri..syahni juga mohon untuk kenaikan pangkat...mazian juga akan berhenti kerja..wan mohon bertukar unit...dan macam-macam hal..kesian mereka...tapi bagi aku semua itu asam garam kehidupan...
Yang penting aku become menjadi suri hati En.Abu yang aku sayangi..suami tercinta ..aku tak mahu lagi kehilangan..perit!!! ya amat seksa..aku mahu menjadi isteri solehahnya..jaga dunia..jaga akhirat...!!

No comments:

Post a Comment